Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Alternator, jak wyjąć i zdemontować

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Alternator, jak wyjąć i zdemontować

    Mam ambiente z 2003 i nie ma w tylnych drzwiach żadnych przewodów głośnikowych a rozebrałem całe drzwi bo robiłem panele na drzwi i montowałem separowany zestaw 16stek.

  • #2
    Alternator, jak wyjąć i zdemontować

    Witam.
    Otóż zauważyłem, że w mojej skodzinie ostatnio przestał ładować alternator. Raz się świeciła kontrolka akumulatora, raz nie, a i zdarzyło się, że zamigały kontrolki ABS, ASR i poduszek.
    Wymiana akumulatora nie dała rezultatów.
    tu jest moje pytanie:
    Dosyć długo szukałem po necie poradników itp jak "wybebeszyć" alternator z mojej skody, ale nigdzie nie znalazłem konstruktywnej i jasnej odpowiedzi.
    Dosyć mało tam miejsca, a chciałbym w miarę możliwości dostać się do szczotek bez demontażu samego alternatora.
    Z góry dziękuję za pomoc

    Komentarz


    • #3
      ziomoslaw3, niestety bez demontażu całego alternatora nie dojdziesz do szczotek bo sa tak jakby wbudowane w płytę prostowniczą , aby go zdemontować musisz poluzować - wcisnąć napinacz paska (nie myl z odkrecaniem go ) , na napinaczu są 2 dziurki w które możesz włożyć np:gwóźdź w celu jego zablokowania , zdejmiesz pasek i możesz na luzie odkręcać alternator , u mnie podczas robienia SWAPA- przekładki silnika , wyszło że alternator już ledwo zipiał a dokładnie ,i łożyszka i szczotki i sprzęgiełki oraz bieżnie szczotek na wirniku nadawały się tylko do wymiany ,ok

      pozdro
      Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

      ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

      https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

      Komentarz


      • #4
        Nie wiem czy na sto procent podałem poprawny model auta, bo w dowodzie nie ma nic na temat tych akronimów jak ATD ARL itp. W tym jest problem, że nad tym alternatorem mam pompę najprawdopodobniej oleju o wygląda na to że musiałbym ją najpierw wyjąc, by dobrać się do tego ustrojstwa.

        Komentarz


        • #5
          ziomoslaw3, to na pewno nie masz ATD,ASZ czy ARL,AJM ,to są silniki na pompowtryskiwaczach a to o czym ty piszesz to nad alternatorem masz pompę paliwową która występuje w VP ,kod silnika bedziesz miał na osłonie paszka rozrządu po lewej stronie i bedzie 3literowy nak kodem kreskowym jak podałem ci na początku lub w bagażniku na naklejce koło koła zapasowego.ok

          pozdro
          Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

          ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

          https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

          Komentarz


          • #6
            Okazało się, że jest to ASV, sorry, że wprowadzałem Cię w błąd. A ta pompa nie może być paliwowa, bo dochodzi do niej gumowa rura o średnicy jakiś 3-4 cm. Podejrzewam, że tłoczy płyn chłodzący, albo klimę

            [ Dodano: Nie 21 Kwi, 13 10:54 ]
            Dobra wymontowałem. Napiszę dla potomnych jak to zrobić . Najpierw trzeba odkręcić śrubę napinacza, a koło tego czarnego "tłoczka" w tedy spadnie pasek klinowy. Następnie mamy pompę oleju na górze, której trzeba się pozbyć. Odkręcamy koło zamachowe (3 imbusy) łomikiem odsuwamy, a potem 4 śruby 13, które trzymają ta pompę musimy odkręcić. Następnie trzeba maksymalnie osunąć tą pompę w lewo, uważając na stalowy wężyk (można go odkręcić, ale po co olej rozlewać). teraz pozostaje nam odkręcenie 1 śruby od góry i po zdjęciu osłony silnika od spodu (torxy) 2 śrubę od dołu. Teraz musimy montówką ostrożnie ale zdecydowanie podważać alternator, by ten wyskoczył z "ramy", a przyznam dosyć mocno tam siedzi. Gdy go wydostaniemy, na drodze będzie przeszkadzać nam wąż od chłodnicy. Możemy go wyjąc, ale jeżeli będziemy ostrożni wyciągniemy alternator bez niepotrzebnego rozlewania borygo. Przed wyjęciem, będziemy musieli jeszcze odkręcić kluczem 8 obejmę trzymającą, przy alternatorze kable.
            *Wyjąłem, go ale szczotki miał w porządku, chyba będę musiał jechać z tym do specjalisty.

            Komentarz


            • #7
              ziomoslaw3, o ile dobrze zrozumiałem to musiałeś odkręć pompę wspomagania i ją przesunąć ,aby alternator dobrze i luźno wyszedł przy demontażu można po poluzowaniu śruby i odkręceniu jej z pół centymetra puknąć w nią delikatnie kilka razy wówczas się cofnie tulejka z gwintem w bloku i będzie lżej

              [ Dodano: Nie 21 Kwi, 13 12:01 ]
              a masz klime czy bez :?:

              [ Dodano: Nie 21 Kwi, 13 12:02 ]
              zapewne tak ,bo widzę po schemacie i tym co piszesz że ciężki dostęp
              Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

              ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

              https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

              Komentarz


              • #8
                A no rzeczywiście to była pompa od wspomagania , pomyliłem się. A co do klimy, to tak mam klimę .
                tak czy inaczej dzięki za pomoc.

                Komentarz

                POWRÓT NA GÓRĘ
                Pracuję...
                X